13 May 2010

♥ Roti Jala ♥

tibela mase nyer turn aku masak..
ari tu aku xtau nak msk pe..
pastu teringin lak nak mkn roti jala...
so aku try wat roti jala...
walaupun mak aku selalu wat..
tp aku penah pun nak tgok mak aku bancuh mcm ner..
aku mmg xreti nak membancuh..
aku hanye tau menebar jek...
oleh kerna tidak tahu.. 
aku pun cari resepi kat internet..
tu yg try wat tue...
senang giler jek rupanya...
pastu aku wat kari juge..
yela roti jala sedap mkn dgn kali kan..
kari pun aku xreti sbnarnyer...hehe
sbb xbape nak minat kan...
tu yg xbape nak kesah dgn kari..
tp aku try jek wat kari..
akhir nyer berjaya juge...
cehh dpt pujian lg tu tau..
siap aku hantar kat bf aku tuk rase.
hehehee..
dia pun suke....
bile dia da suke..
aku lg lg lg la suke...







Bahan-Bahan:


1 cawan Tepung Gandum
1 cawan air
1 biji telur
sedikit pewarna kuning
Cara:
Campurkan semua badan-bahan diatas, kacau sehingga sebati tanpa berketul-ketul dan tuangkan ke dalam acuan pembuat roti jala dan masaklah diatas dapur.
Cadangan Hidangan:
Elok dimakan waktu panas bersama kari ayam atau daging. 
Tambahan:
Bolehlah gunakan blander sewaktu mengacau bahan-bahan agar tidak kelihatan berketul-ketul.