05 November 2012

♥ Chocolate DOVE ♥


i love cokelat.
aku  mmg suka mkn cokelat..
kali ni aku try cokelat DOVE pulak..

DOVE.. !!!
selalu dove ni org kaitkan dgn sabun n shampoo..
kan..
kan..
kali ni da ade cokelat dove..
jgn terperanjat plak tau..

mmg sedap sgt..
mkan skit nak lagi..

ptg lik keje sanggup aku ajak suamiku pergi cari coklat ni..
aku pun gi la tesco ampang.
dekat jek kan.
mcm2 coklat ade kat situ..
cari2 punyer cari..
jumpe gak coklat dove ni...

xde la mahal sgt.. 
harga standart.
smua org mampu beli..

dove ade 4 perisa.

MILK CHOCOLATE
CRISPY
HAZEL NUT , ALMOND & RAISIN
DARK CHOCOLATE

tp aku beli 3 jek..
sbb aku xbape suke dark cokelat..
mcm cokelat masakan kan..
tu yg xbape nak suke...
pahit kan..
yg laen smua the best..




Info coklat ::

Memang tidak dapat dinafikan lagi bahawa 
coklat merupakan 
makanan, minuman dan snek yang popular 
di kalangan kanak-kanak dan orang dewasa. 

Walau bagaimanapun, 
coklat dianggap sebagai makanan junk 
dan tidak berkalori, enak tetapi tidak berkhasiat. 

Tetapi pada hakikatnya adalah sebaliknya. 
Yang nyatanya, 
coklat adalah makanan yang penuh khasiat 
dan berupaya menyumbang kepada 
keperluan pemakanan secara positif.

Sebagai contoh, 
kandungan zat di dalam coklat susu berbanding coklat putih.


Coklat adalah satu hadiah yang istimewa 
untuk diri sendiri. 

Ia juga satu hidangan yang diketengahkan 

untuk pelbagai majlis keraian 

baik sambutan hari jadi mahupun majlis perkahwinan. 

Coklat umpama membawa mesej yang berkata, 
Terima kasih’, 
‘Saya cinta
kan kamu’ 
dan
‘Ia khas untuk diri saya’. 

Makan coklat 
adalah satu langkah memanjakan diri. 
Sungguhpun 
bagi sesetengah individu coklat memberikan ketenangan 
dan menggembirakan kita, 
ia harus diambil secara sederhana.


Antara kelebihan coklat yang dikenalpasti:

a) Membantu meningkatkan memori dan hafalan

b) Membantu menguatkan hafalan

c) Membantu menajamkan mata dan minda

d) Membantu memulihkan keletihan saraf

e) Membantu menguatkan daya ingatan

f) Mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular

g) Mengurangkan risiko atherosclerosis serta
 mengurangkan kematian akibat penyakit koronari jantung

h) Meningkatkan kebolehan mengatasi tekanan

i) Melambatkan proses penuaan




nyum nyum..
sampai uma jek mmg xsempat wat pape..
letak2 brg trus ngap ngap cokelat..
mmg sedap sgt....

DOVE cokelat terbaek...!!

No comments: